The Migraine Clinic
OPDRACHTGEVER
The Migraine Clinic
MIJN ROL
Visual Designer
PRODUCT
Identity design & Branding
Uitdaging
Ontwikkel een visuele identiteit voor The Migraine Clinic die rust en kalmte uitstraalt, met een ’niet te klinische’ maar professionele uitstraling. Het ontwerp moet breed inzetbaar zijn en dynamisch toepasbaar zijn op verschillende communicatiemiddelen en platformen.
Oplossing
Een identiteit die organisch en minimaal is, heel zacht is voor de ogen, waarin het beeldgebruik neutraal is en het logo als enige lichte element wordt gebruikt, zodat bezoek of zichtbaarheid tijdens migraine altijd een fijne en rustige ervaring biedt.
the migraine clinic
laagdrempelige persoonlijke zorg van neurologen
Met 2,5 miljoen migrainepatiënten is migraine de meest voorkomende hersenziekte in ons land. Toch is er nog veel onduidelijkheid over de oorzaak en behandeling. Er is te weinig specialistische kennis of klachten worden niet serieus genomen. The Migraine Clinic geeft migraine het label dat het nodig heeft en verkleint de impact.
Wat heb ik gedaan?
De visuele identiteit voor The Migraine Clinic vindt een balans tussen rust, kalmte, vertrouwen en professionaliteit. Het kleurenschema bestaat uit zachte, serene tinten die een gevoel van rust oproepen, gecombineerd met subtiele accenten om een frisse, moderne uitstraling te geven. Strakke, eenvoudige lijnen en een minimaal ontwerp dragen bij aan de kalme en professionele uitstraling.
Belangrijke keuze’s
• Licht is vijand nummer één tijdens migraine, belangrijke pijler in de identiteit is daarom dat het grootste vlak in de uiting (scherm, abri, Instagram post) altijd neutraal en weinig fel licht beeld bevat. Dit zorgt 1. voor een fijne(re) ervaring tijdens een migraine aanval en 2. hierdoor kunnen we het logo altijd lichter maken dan de achtergrond waardoor het een baken in de duisternis ofwel ’puntje van licht’ kan vertegenwoordigen.
• Alle ruis verwijderen, geen losse elementen, geen puntjes op de i, ruimte tussen de woorden en letters verruimen zodat geen enkel element gaat ’dansen’ in je zicht. Zo voorkom je extra hoofdpijn en duizeligheid.
Het ontwerp is breed inzetbaar zijn op verschillende communicatiekanalen, van de website tot gedrukte media, en dynamisch toepasbaar in verschillende formaten, zoals banners, visitekaartjes en social media. De flexibiliteit van het visuele systeem zorgt ervoor dat de identiteit zich makkelijk aanpast aan toekomstige toepassingen, zonder de herkenbaarheid en essentie van het merk te verliezen.
Huisstijl handboek in interactieve digitale pdf
Wil je ook een nieuwe identiteit met logo’s & handboek?
Neem contact met me op, dan bespreken we de mogelijkheden.
* All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including photo’s and texts, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the publisher. For permission requests, write to Bright Alley, The Netherlands.